مرور فصل پنجم

در اواخر مهر ماه،باتوجه به بودحه بندی کتاب ریاضی دوم دبستان به مرور فصل اول کتاب ریاضی می رسیم.

هدف از ارائه مرور فصل در پایان هر فصلی، جمع بندی و فراهم آوردن فرصتی برای تثبیت و تعمیق مطالب ارائه شده در فصل هست. مرور فصل ها از چهار بخش اصلی فرهنگ نوشتن، تمرین،معما و سرگرمی و فرهنگ خواندن تشکیل شده است. هدف از فرهنگ نوشتن فراهم آوردن فرصتی برای بیان مفاهیم آموخته شده در فصل به صورت کلامی و به زبان خود دانش آموز و توسط وی هست.در بخش تمرین سعی شده است نمونه هایی از تمرینات ارائه شده در درس های قبل، آورده شود.

معما وسرگرمی فرصتی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا با استفاده از مفاهیم ارائه شده در درس، به حل معماهایی که علاوه بردارا بودن محتوای ریاضی، جنبه سرگرمی و بازی را نیز دارند، بپردازند. این امرموجب آن می شود که ضمن عمق بخشی به یادگیری، دانش آموزان از لذت کار با ریاضی بهره مند شوند.

در فرهنگ نوشتن، هدف ارتقاء سطح توانایی خواندن و درک متون مرتبط با مفاهیم ریاضی هست.همان طور که در بالا گفته شد معلم نقش راهنما و هدایت دانش آموزان را برعهده دارد و در انجام مرور فصل ،خود دانش آموز باید با استفاده از یافته های خودش به سوالات پاسخ دهد.شما می توانید کلیپ های مرور فصل اول ریاضی دوم دبستان مربوط به صفحات 16 و 17 کتاب ریاضی دوم دبستان کاری از سرکار خانم سارا حجازی آموزگار پایه دوم دبستان شهید اکبری زاده ناحیه یک بندرعباس در دو قسمت به همراه توضیحات مفهومی به راحتی مشاهده،دانلود و مورد استفاده قرار دهید.

اجازه دهید بعد از تماشای کلیپ توضیحات،خود دانش آموزان پاسخ های سوالات مرور فصل را در کتاب بنویسند.

کلیپ توضیحات مفهومی صفحه 16 کتاب ریاضی دوم دبستان


دانلود کلیپ توضیحات مفهومی صفحه 16 ریاضی دوم دبستان


کلیپ توضیحات مفهومی صفحه 17 ریاضی دوم دبستان


دانلود کلیپ توضیحات مفهومی صفحه 17 ریاضی دوم دبستان


همچنین شما می توانید کلیپ تدریس درس مسجد محله ی ما از کتاب فارسی دوم دبستان که توسط خانم سارا حجازی انجام شده است و راهنمای گام به گام دروس طلایی پایه دوم دبستان را در سایت مشاهده ،دانلود و مورد استفاده قرار دهید.

کلیپ تدریس جذاب و مفهومی درس مسجد محله ی ما از فارسی دوم دبستان 


 دانلود گام به گام دروس طلایی پایه دوم دبستان


کلیپ حل و توضیحات مفهومی صفحه 13 و 14 ریاضی پایه دوم دبستان


موفق و پیروز باشید.