نمونه سوالات ارزشیابی ورودی و تعیین سطح دانش آموزان پایه پنجم به ششم

          به نام خداوند بخشنده ی مهربان

همراهان گرامی عرض سلام و درود حضورتان

به لطف الهی کرونا را شکست می دهیم و لذت تدریس و آموزش را در کلاس واقعی دوباره پررنگ تر احساس می کنیم. در تعطیلات تابستان امکان دارد دانش آموزان کمی از مباحث و محتوای درسی رو با توجه به فاصله و وقفه ی چند ماهه به دست فراموشی بسپارند . پس نیاز هست معلمان قبل از شروع مباحث جدید در پایه ی تحصیلی جدید دانش آموزان و میزان یافته ها و آموخته های آن ها را به طروق مختلفی محک بزنند و بتوانند برای هر دانش آموزان سطح و پیشینه ی یادگیری در ذهن داشته باشند.

یادگیری عبارت است از تغییر طولانی‌مدت در تفکر، احساس و رفتار فرد که براساس تجربه ایجاد شده باشد.

از دیگر وظایف معلم، برقراری روابط اجتماعی صحیح و سالم و آموزش آن به دانش‌آموزان است. یکی از اهداف آموزش‌ و پرورش، همین است. دانش‌آموز باید از طریق مدرسه و به وسیله معلّم، اجتماعی شدن را بیاموزد و با کسب مهارت‌های اجتماعی مورد نیاز جامعه، هم موجب موفقیت و پیشرفت خودش و هم باعث اعتلای جامعه‌اش شود.

ناگفته نماند که در این عرصه، چنانچه معلّمان دارای تعهّد و تخصّص باشند، در همه سطوح علمی، عاطفی، تربیتی و اجتماعی، می‌توانند روابط موفق‌تری برقرار کنند که حتماً نتایج درخشنده‌تری نیز در پی خواهد داشت.
حضور به موقع و مستمر در کلاس، توجه با علاقه و اشتیاق به درس، با نشاط بودن، احترام گذاشتن، سپاسگزاری، مؤدّب بودن، متواضع بودن، بجا سؤال کردن، آماده بودن برای پاسخگویی به سؤالات درس، مشارکت در گفت‌وگوهای درسی همه از نشانه‌های انگیزه درس خواندن مطلوب است.

پشتکار یک رفتار آموختنی است. باید به دانش‌آموزانمان یاد بدهیم بر هدف تمرکز کنند نه روی موانع! خود ما الگوی اول برای آن‌ها هستیم. اگر ما با یک مانع کوچک از کوره در برویم و از تلاشمان دست برداریم، آن‌ها هم یاد می‌گیرند.
ارائه مطالب درسی به صورت متوالی، از ساده به دشوار، موجب می‌شود که یادگیرندگان ابتدا در یادگیری مطالب ساده، به اندازه کافی موفقیت به دست آورند. این کسب موفقیت اولیه، انگیزش یادگیری را برای یادگیری‌های بیشتر افزایش می‌دهد و بر آمادگی آن‌ها می‌افزاید.
دانش‌آموزان در اثر شکست در درسی نسبت به آن نگرش منفی پیدا می‌کنند، باید به آن‌ها کمک کرد تا با کسب موفقیت در درس جدید، به تصویری مثبت از توانایی خود دست یابند؛ زیرا یادگیری همراه با موفقیت به ایجاد انگیزه منجر می‌شود.
پذیرش هر دانش‌آموز همچون فردی بی‌نظیر و تحسین صادقانه او در برابر تلاش‌های خوبی که انجام می‌دهد در کسب احترام به نفس او نقشی تسهیل کننده دارد و پیشرفت فرد در انجام دادن کارها منبع مهم کسب موفقیت برای اوست. بازخورد اطلاع از نتایج در ایجاد انگیزه در دانش‌آموز برای استمرار یادگیری و تشخیص میزان یادگیری خود نقش مهمی دارد.

در این پست قصد دارم جهت استفاده ی شما همراهان نمونه سوالات ارزشیابی ورودی ،تعیین سطح  و مطالب مروری دانش آموزان پایه پنجم به ششم را در اختیار شما قرار دهم .شما می توانید به راحتی فایل ها را دانلود و استفاده کنید.

نمونه سوالات ارزشیابی ورودی و تعیین سطح دانش آموزان پایه پنجم به ششم

نمونه سوالات ارزشیابی ورودی و تعیین سطح دانش آموزان پایه پنجم به ششم شماره 1

 

نمونه سوالات ارزشیابی ورودی و تعیین سطح دانش آموزان پایه پنجم به ششم شماره 2

 

نمونه سوالات ارزشیابی ورودی و تعیین سطح دانش آموزان پایه پنجم به ششم شماره 3

 

نمونه سوالات ارزشیابی ورودی و تعیین سطح دانش آموزان پایه پنجم به ششم شماره 4

 

نمونه سوالات ارزشیابی ورودی و تعیین سطح دانش آموزان پایه پنجم به ششم شماره 5

 

نمونه سوالات ارزشیابی ورودی و تعیین سطح دانش آموزان پایه پنجم به ششم شماره 6

امیدوارم نمونه سوالات ارزشیابی ورودی ، تعیین سطح و مرور مطالب دانش آموزان پایه پنجم به ششم از نظر شما مفید و قابل استفاده قرار بگیرد. نظرات شما جهت بهتر شدن مطالب سایت ارزشمند است .سپاسگزارم.

در پناه خدا شاد و تندرست باشید.