با عرض سلام خدمت بازدید کننده ی محترم
ارزشیابی در دوران ابتدایی بصورت کیفی توصیفی انجام می شود اجرای آزمایشی طرح ارزشیابی کیفی توصیفی در مقطع ابتدایی از سال تحصیلی ۸۳-۸۲ با تحت پوشش بردن ۲۰۰ کلاس پایه اول آغاز شد .پس از اجرای آزمایشی این طرح طی پنج سال، از سال تحصیلی ۸۸-۸۷ این طرح بهصورت قطعی اجرا شد و از سال تحصیلی ۱۳۹۲-۱۳۹۳ در کل مقاطع ابتدایی سراسر کشور پیاده شد.ارزشیابی در این برنامه به دیدگاه معلم بستگی دارد که آیا دانشآموز توان ارتقاء را دارد یا نه؟ معلمان میتوانند بر اساس همان آموزشهایی که انجام دادهاند، و بازخورد هایی که از دانش آموزان دریافت کرده اند دانشآموزان را ارزیابی و در ۴ سطح خیلی خوب ـ خوب ـ قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر عملکرد آنان را در کارنامه همراه با توصیف ثبت کنند.
در ابتدا می پردازیم به تعریفی از ارزشیابی کیفی توصیفی و وظایف مهم ۳ گروه شاخص در آن یعنی : معلم / دانش آموز / والدین
ارزشیابی توصیفی شکلی از ارزشیابی تحصیلی ـ تربیتی است که در آن معلم با مشارکت فعال و دانش آموز و اولیای ایشان بااستفاده از ابزارهای مختلف به جمع آوری اطلاعات در زمینه تلاش ها پیشرفت ها و موفقیت های دانش آموزان می پردازد و با طبقه بندی تحلیل و تفسیر اطلاعات به آنها کمک می کند تا بهتر یاد بگیرند و مشکلات یادگیری خود را به کمک اولیا و معلمان برطرف کنند. هدف اصلی در ارزشیابی توصیفی بهبود شرایط یادگیری دانش آموزان با از بین بردن اضطراب های نامطلوب ناشی از برگزاری امتحانات و بازخوردهای عددی
● وظایف معلم در ارزشیابی توصیفی
ارزشیابی تحصیلی ـ تربیتی دانش آموزان از وظایف مهم آموزگاران و معلمان است . با انجام این وظیفه ضمن شناسایی و بررسی موقعیت و وضعیت یادگیری دانش آموزان و موانع احتمالی موجود در مسیر یادگیری آنها برای کمک به دانش آموزان در فعالیت بیشتر برای یادگیری دروس بروز احساسات اصلاح و تقویت بینش ها مهارت ها و… تلاش می شود. به کمک ارزشیابی معلم دانش آموز را می شناسد و به او کمک می کند تا یاد بگیرد و تلاش کند تا بهتر یاد بگیرد. پوشه کار دانش آموز و شواهد گردآوری شده در آن ملاک مهمی جهت توصیف عملکرد دانش آموزان است و کمک زیادی به معلمان می کند.
● وظایف دانش آموزان در ارزشیابی توصیفی
مشارکت دانش آموزان در ارزشیابی تحصیلی و آگاهی از پیشرفت کار و تلاش برای آنها جذاب و انگیزشی است . خود ارزیابی براساس مشاهده عملکرد در فعالیت های ثبت شده به ویژه پوشه کار به دانش آموز فرصت گرانبهایی را می دهد تا آگاهانه تر تلاش و کوشش نماید.
● وظایف والدین در ارزشیابی توصیفی
ارتباط نزدیک مداوم و مستمر دانش آموز با والدین و تمایل و علاقه وافر پدران و مادران در کمک به فرزندان خود در امور تحصیلی و تربیتی همچنین ضرورت هماهنگی و همکاری بین معلم و والدین به ویژه در ارزشیابی توصیفی نقش و جایگاه آنها را در این موضوع ممتاز کرده است .
تمام این کارها برای این است که : فرزندان دوست داشتنی این آینده سازان عزیز با کمال آرامش و با برخورداری از شرایط و فرصت های مناسب با اشتیاق فراوان و امید به آینده در سایه قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص حقوق کودک و وظایف و کارکردهای آموزش و پرورش بتواند لذت آموختن را به همراه تعمیق آن معارف بچشند و آمادگی خود را برای موفقیت در مراحل مختلف زندگی رشد دهند.
در ادامه قصد داریم نمونه سوالات امتحانی ریاضی نوبت دوم پایه چهارم ابتدایی را جهت استفاده ی شما عزیزان بصورت pdf قراردهیم .همچنین شما می توانید pdf تمام کتاب های دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) را در سایت مشاهده کنید. جهت دسترسی آسان تر کتاب های پایه چهارم ابتدایی _ پایه پنجم ابتدایی _پایه ششم ابتدایی با لمس یا کلیک تقدیم شما می شود.
لازم به ذکر است که در پایه چهارم ابتدایی کتاب های قرآن/هدیه های آسمانی بصورت شفاهی ارزشیابی می شود. شما در صورت تمایل می توانید نمونه سوالات امتحانی نوبت دوم پایه اول ابتدایی , پایه پنجم ابتدایی را نیز در همین سایت دانلود و مشاهده کنید.
برای دانلود و دریافت نمونه سوالات ریاضی پایه جهارم ابتدایی کافیست لینک های درس مورد نظر در پایین را لمس یا کلیک کنید.
نمونه سوالات ریاضی نوبت دوم چهارم ابتدایی اردیبهشت 99
- نمونه سوال1ریاضی جهارم نوبت دوم اردیبهشت99
- نمونه سوال2ریاضی جهارم نوبت دوم اردیبهشت99
- نمونه سوال3ریاضی جهارم نوبت دوم اردیبهشت99
- نمونه سوال 4ریاضی جهارم نوبت دوم اردیبهشت99
- نمونه سوال 5ریاضی جهارم نوبت دوم اردیبهشت99
- نمونه سوال6ریاضی جهارم نوبت دوم اردیبهشت99
- نمونه سوال 7ریاضی جهارم نوبت دوم اردیبهشت99
- نمونه سوال 8ریاضی جهارم نوبت دوم اردیبهشت99
- نمونه سوال9ریاضی چهارم نوبت دوم اردیبهشت99
نظرات شما ارزشمند است. در پناه خدا سالم و برقرار باشید.
سلام،خسته نباشید خدا خیرتون بده
6
منچهبگم
7